- قرآن کریم. (1393). مترجم: علی مشکینی. قم: الهادی.
- ابن بابویه (شیخ صدوق). محمدبنعلی. (1390). من لا یحضره الفقیه، مترجم علیاکبر غفاری، قم: انتشارات دار الکتاب الاسلامیه.
- امینی، ابراهیم. (1372). اسلام و تعلیم و تربیت، تهران: انجمن اولیاء و مربیان.
- پژوهشکده حوزه و دانشگاه. (1372). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت، تهران: سمت.
- تمیمی آمدی، عبدالواحد محمد. (1393). غررالحکم و دررالکلم، ویراستار سید باقر میر عبداللهی، قم: ناشر دارالحدیث.
- جباران، محمدرضا. (1393). «تحلیل مفهومی سبک زندگی»، مجله قبسات، شماره 10، سال بیستم، 186-173.
- حر عاملی، محمدبنحسن. (1392). وسائل الشیعه، تهران: ناشر آصف.
- دشتی، محمد. (1386). ترجمه نهجالبلاغه. قم: نسیم کوثر.
- راغب اصفهانی، ابوالقاسم حسینبنمحمد. (1383)). المفردات فی غریب القرآن. ترجمه و تحقیق: سید غلامرضا خسروی حسینی. تهران: دارالکتب الاسلامیه.
- ریشهری محمدی، محمد. (1387). دانشنامه میزان الحکمه، ترجمه حمیدرضا شیخی، قم: انتشارات دارالحدیث.
- شاهآبادی، ابوالفضل و زریننعل، زینب. (1394). «رعایت اصول حکومت علوی بسترساز تحقق اهداف حکومت اسلامی». فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه، شماره 10، سال سوم، 22-1.
- شعبه، حسینابنعلی. (1389). تحف العقول عن آلرسول، مترجم محمدمهدی سازندگی، تهران: ناشر نوید اسلام.
- طبرسی، فضل بن حسن. (1396). مکارم الاخلاق، قم: انتشارات نغمه قرآن.
- فقیهی، علینقی، نجفی، حسن و دریساوی، سمیه. (1396). «سبک زندگی در آموزههای تربیتی امام رضا(ع) و استخراج دلالتهای آن در برنامههای درسی رسمی و عمومی». فصلنامه مطالعات کاربردی در تعلیم و تربیت اسلامی. سال دوم، شماره 4، 178-143.
- فیروزآبادی، مجدالدین محمد. (1412 ق). القاموس المحیط. بیروت: داراحیاء التراب العربی.
- قدسی، علیمحمد و قائمی، مرتضی. (1393). «بررسی تطبیقی سبکهای فرزندپروری با سبک فرزندپروری امام علی(ع) در نامه سی و یکم نهج البلاغه»، فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه، شماره 8، سال دوم، 20-1.
- کاویانی، محمد. (1391). سبکزندگیاسلامیوابزارسنجشآن. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- کشاورز، سوسن و ترکاشوند، سینا. (1396). «تبیین سیره تربیتی امام صادق(ع) جهت ارائه الگویی برای سبک زندگی اسلامی». دوفصلنامه تربیت اسلامی، سال 12، شماره 24، 47-31.
- کلینی، محمدابنیعقوب. (1392). اصول کافی، مترجم احمد بانپور. تهران: ناشر راز توکل.
- لیثیواسطی، علیبنمحمد. (1391). عیون الحکم و المواعظ و ذخیره المتعظ و الواعظ،قم: انتشارات بعثت.
- مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران. (1390). تهران: دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش.
- مجلسی، محمدباقر. (1386). بحارالانوار. قم: انتشارات دار الکتب الاسلامیه.
- محمدیپویا، فرامرز، صالحی، اکبر و مومیوند، فاطمه. (1394). «تحلیل محتوای نهجالبلاغه براساس ساحتهای ششگانهی تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش». فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه، شماره 10، سال سوم، 81-63.
- مطهری، مرتضی. (1367). تعلیم وتربیت در اسلام، تهران: صدرا.
- نجفی، حسن. (1393). تحلیل محتوای مؤلفههای سبک زندگی اسلامی در کتابهای درسی عمومی دانشگاهی بهمنظور ارائه پیشنهادهای کاربردی. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم انسانی دانشگاه شاهد تهران.
- ندایی، هاشم. (1395). «روشهای تربیتی ناظر بر رابطه تعاملی مربی و متربی از منظر نهجالبلاغه جهت ارتقاء طرح تربیتی شجره طیبه صالحین بسیج». فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه، شماره 15، سال چهارم، 98-79.
- نمازیشاهرودی، علی. (1385). مستدرک سفینه البحار، مصحح حسین بن علی نمازی. قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه، دفتر انتشارات اسلامی.
- هاشمیاردکانی، سید حسن. (1388). «عوامل تربیتی در مسیر کمال وجودی انسان از منظر نهجالبلاغه». دوفصلنامه تربیت اسلامی. شماره 8، سال چهارم، 179-161.
- یدالهیفر، محمدجواد، فقیهی، علیرضا، سیفی، محمد، یوسفزاده، محمدرضا و ناطقی، فائزه. (1397). «اهداف و اصول تربیت معنوی بر اساس آموزههای امام علی(ع) در نهج البلاغه». فصلنامه پژوهشنامه نهج البلاغه، شماره 24، سال ششم، 120-105.
- Almond, G. A. and Verba, S. (1992). The Civic Cuture. Prinston university press. New Jersey.
- Chambliss, J. J. (1996). Philosophy of Education an Encyclopedia. Garland Publisher, New York.