- قرآن کریم.
- اشعری، زهرا. (1387). بررسیمفهوم،اصولوروشهایتربیت معنویبراساس آراءعلامهطباطبایی، پایاننامه کارشناسیارشد رشته فلسفه آموزش و پرورش دانشگاه تهران.
- اعرافی، علیرضا؛
فقیهی، علینقی و
بهشتی، محمد. (1383).
درآمدیبرتعلیموتربیت اسلامی، تهران: انتشارات سمت، جلد اول.
- ایمانزاده، علی و سلحشوری، احمد. (1389). تربیت معنوی و برنامه درسی، اولین همایش ملی تحول بنیادین در نظام برنامه درسی ایران، اردیبهشت سال 90، مشهد.
- باقری، خسرو. (1388). نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، چاپ بیستم، تهران: انتشارات مدرسه.
- حیدری ستوده، زینالعابدین. (1391). تربیت معنوی از دیدگاه امام علی (ع) بر مبنای نامههای نهجالبلاغه، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه ملایر.
- دشتی، محمد. (1382)، ترجمه نهجالبلاغه، قم: انتشارات آلی علی علیه السلام.
- دفتر همکاری حوزه و دانشگاه. (1372). فلسفة تعلیم و تربیت، تهران: انتشارات سمت.
- رهنمایی، سید احمد. (1388). درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت، قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
- سارمی، زبیده؛ محمدی، ناصر و مولایی، برزو. (1396). «اصول، اهداف و روشهای تربیت از دیدگاه امام علی (ع) در نهجالبلاغه»، فصلنامه پژوهشنامه مطالعات راهبردی علوم انسانی و اسلامی، سال اول، شماره هفتم، 225-247.
- سلحشوری، احمد. (1390). «حدود و ثغور تربیت اخلاقی، تربیت معنوی و تربیت دینی»، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 2، شماره 2، 56-41.
- شعبانی، حسن. (1382). روشهای پیشرفته تدریس، تهران، انشارات سمت.
- شکوهی، غلامحسین. (1394). تعلیم و تربیت و مراحل آن، مشهد: شرکت به نشر.
- عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده محمد. (1390). «تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی»، مجله اندیشه مدیریت راهبردی، سال 5، شماره دوم، 198-151.
- فیضالاسلام اصفهانی، علینقی. (1379). ترجمه و شرح نهجالبلاغه، تهران: مرکز چاپ و نشر تألیفات فیضالاسلام.
- کیانی، معصومه؛ مهرمحمدی، محمود؛ صادقزاده قمصری، علیرضا و نوذری، محمود. (1394). «تبیین رویکردهای موجود درباره تربیت معنوی کودکان و نقد آنها با تأکید بر آموزههای اسلامی»، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره126، 9-30.
- مجیدیخوانساری، غلامحسین. (1385). نهجالفصاحه - کلماتقصار پیامبراسلام(ص)، قم: انتشارات انصاریان.
- مشایخی، شهابالدین. (1380). «اصول تربیت از دیدگاه امام علی(ع)»، مجله حوزهودانشگاه، شماره 27، 68-49.
- میرعرب، فرجالله. (1395). تربیت اعتقادی و معنوی با نگاه قرآنی، چاپ دوم، قم: مؤسسه بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزة علمیّه قم).
- گروهی از نویسندگان. (1363). یادنامه دومین کنگره هزاره نهجالبلاغه. پدیدآورندگان: فخرالدین حجازی، محمدحسین مشایخ فریدونی-علی مشکینی، سید علی خامنهای- محمدتقی جعفری-ابوالقاسم خزعلی- حسین نوری-عباسعلی عمید زنجانی-زین العابدین قربانی- سید جواد مصطفوی- سید جمالالدین دین پرور-علی دوانی- محمدتقی رهبر- عبدالجواد فلاطوری- سید جعفر شهیدی- علی شریعتمداری. تهران: وزارت ارشاد اسلامی و بنیاد نهجالبلاغه، نوبت چاپ: اول.
- Best, K. (2008). “In defence of the concept of “spiritual education”: Areply to Roger marples”, International Journal of Children’s Spirituality, 13(4), 321-329.
- Bigger, S. (2008). “Secular spiritual education?”, Journal of the British education studies Association, 1(1), 60-70.
- Elkins, D. N. (2000). “Towards a humanistic Spirituality chapter,16, 201-212.
- Hand, M (2003).”the meaning of spiritual education”. Oxford Review of education, 29(3), 391-401.
- Wright, A. (1998). Spiritual pedgogy, A Survery, Critique and Reconstruction of contemporary Spiritual education inengland and wals (Abingdon, calhah college institute).