-
- امامینائینی، نسرین. (1388). خودآگاهی. تهران: انتشارات هنر آبی.
- ------------------. (1387). احساسات و هیجانات. تهران: انتشارات هنر آبی.
- جزایری، علیرضا و دهقانی، محمود. (1390). مجموعه آموزش مهارتهای زندگی (مهارت حل مسأله). تهران: نشر دانژه. چاپ سوم.
- جزایری، علیرضا و سینارحیمی، سید علی. (1390). مجموعه آموزش مهارتهای زندگی (مهارت خودآگاهی). تهران: نشر دانژه. چاپ سوم.
- حائرییزدی، محمدحسن. (1386). پرتوی از آفتاب: هفتصد نکته از نهجالبلاغه. مشهد: بنیاد پژوهشهای اسلامی.
- خلعتبری، جواد و عزیززاده حقیقی، فرشته. (1390). «تأثیر آموزش مهارتهای زندگی و راهبردهای مقابله با فشار روانی بر سلامت روان دانشجویان دختر». دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی. سال دوازدهم. شماره دوم، 37-29.
- رحیمیان بوگر، اسحق. (1392). مطالعه اثربخشی آموزه های نهج البلاغه بر ارتقای سلامت روان دانشجویان. فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه. سال اول، شماره اول، 84-75.
- سرخوش، سعداله. (1384). مهارتهای زندگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی. همدان: انتشارات کرشمه.
- شرفی، محمدرضا. (1390). مهارتهای زندگی در سیره رضوی. مشهد: مؤسسه انتشاراتی قدس رضوی.
- صادقینیری، رقیه و الهیارینژاد، مریم. (1392). «مثبت اندیشی و خوشبینی در نهجالبلاغه». فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه. سال اول، شماره اول، 73-63.
- عباسی، نوذر. (1390). تحلیل کیفی بازتاب هوش هیجانی امام علی(ع) در نهجالبلاغه. پایاننامه کارشناسیارشد دانشگاه بوعلی سینا.
- علاسوند، فریبا. (1390). مهارتهای زندگی با رویکرد دینی. تهران: سروش هدایت.
- علوی، سید جعفر. (1392). مهارتهای زندگی با نگاه دینی. مشهد: نشر دانشگاه علوم اسلامی رضوی.
- فرمهینی فراهانی، محسن و پیداد، فاطمه. (1389). مهارتهای زندگی، ده مهارت کلیدی به همراه مهارتهای زندگی در نهجالبلاغه و نهج الفصاحه. تهران: انتشارات شباهنگ.
- قائمی، مرتضی؛ یزدانبخش، کامران و امیریان، طیـبه. (1392). عـوامل ناامیدی و راهبـردهای انگیـزشی نهجالبلاغه در درمان آنها. فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه. سال اول، شماره اول، 62-51.
- مروتی، سهراب و رضایی، زهرا. (1392). «شاخصهای ارتباط مطلوب مردم با زماندار در نهجالبلاغه». فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه. سال اول، شماره اول، 37-25.
- مرادی، اعظم. (1386). بررسی دیدگاه غم و شادی در نهجالبلاغه با تمرکز بر روشهای شادیآفرین. فصلنامه پژوهشهای نهجالبلاغه. شماره 21 و 22، 144-132.
- موسوی، ابوالحسن محمدبنحسین (سید رضی). (1379). ترجمه نهجالبلاغه امام علی(ع). مترجم: محمد دشتی. قم: موسسه انتشارات مشهور.
- مهدوی، نیلوفر. (1392). مهارتهای زندگی. تهران: نشر قطره.
- نورمحمدی، غلامرضا. (1390). مهارتهای زندگی اجتماعی. قم: نشر معارف.
- Botvin,G. J.; Epstein. J. A.; Baker, E. and Diaz, T. (1997). “School Based drug abuse perevention wite inner city youth: the etiology and perevention of drug abuse aminority youth”. Journal of childhood adolescent substance abuse. 15-20.
- Sepulveda, A, R.; Lopez, C.; Macdonald, P. and Treasure, J. (2008). “Feasibility and acceptability of DVD and telephone coaching – based life skills training for carer of people with on eating disorder”. International Journal of Eating Disorders. 41(4): 318- 325.
- Shechtman, Z.; Levy, M. and Leich Ten Tritt, J. (2005). “Impact of life skills traiting on teachers perceived environment and self efficiency”. Journal of Educational Research. 98: 144-154.
- Tuttle, J.; Campbell–Heider N. and David T. M. (2006). “Positive adolescent life skills training for high- risk teens: results of group intervention study”. Journal of Pediatric Health Care: 20 (4): 184-191.
- UNICEF. (2003). Which skill is life skill. www. life skill Based Education.
- WHO. (1993). Life Skill Education. Planning for research. Derision of mental health and prevention of substance abuse: Gevena.