- قرآن کریم
- آقا پیروز، علی (1385)، مدیریت تعارض با رویکرد اسلامی، پژوهشهای مدیریت راهبردی، شماره 37.
- امامی، مجتبی (1386)، نجات در قرآن و مقایسه آن با آموزه نجات مسیحی، قبسات، شماره 43.
- ایزدی، جهانبخش (1385)، آیین عدالت در آیینه امام علی(ع)، راهبرد یاس، شماره 7.
- برومند، زهرا (1390)، بهبود و بازسازی سازمان(مدیریت تحول)، تهران: انتشارات جنگل، چاپ هشتم.
- پوراشرف، یاسانالله؛ سرلک، محمدعلی؛ مهدیزاده، حسین و ویسه، سیدمهدی (1391)، طراحی مدل سازمان معنویتگرا در آموزش عالی ایران، پژوهشهای مدیریت عمومی، شماره 18.
- پورعزت، علیاصغر (1390)، عدالت امام علی (ع) و ایران آینده، پژوهشهای نهجالبلاغه، شماره 32.
- پورعزت، علیاصغر (1390)، اداره سالم به روایت نهجالبلاغه، پژوهشهای نهجالبلاغه، شماره 31.
- پورعزت، علیاصغر (1383)، تصویر پردازی بصیرت بخش از آینده موعود، استراتژی فوق فعال انتظار شهر عدل در ایران، کمال مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، سال سوم، شماره8 و9.
- جعفرینیا، شمسالله؛ خیراندیش، مهدی و نجاری، رضا (1388)، ساز وکارهای همراستاسازی اهداف فردی و سازمانی بهصورت عملیاتی و اجرایی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان، مطالعات مدیریت صنعتی، سال پنجم، شماره 14.
- جمشیدی، ناصر؛ خنیفر، حسین و نادری، جلال (1392)، طراحی مدل عدالت سازمانی با الهام از نهجالبلاغه و اعتباربخشی آن با استفاده از نظر خبرگان، مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 11، شماره9.
- خنیفر، حسین (1384). (ارائه الگوی مدیریت بومی مبتنی بر دیدگاه امام علی (ع) با استفاده از مدل مفهومی سه شاخگی، مدیریت فرهنگ سازمانی، شماره 8.
- خنیفر، حسین؛ شجاعی، سامره و حسینیفرد، سید مجتبی (1389)، درآمدی بر روشهای اندازهگیری و مطالعه معنویت در سازمان، راهبرد، سال سوم، شماره 5.
- داناییفرد، حسن و رهبر کلیشمی، احسان (1389)، راهکارهای تحول فرهنگی در سازمانهای ایمان محور: مورد مطالعه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و علوم پزشکی؛ مطالعات انقلاب اسلامی، سال هفتم، شماره 23.
- داناییفرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی و عادل، آذر (1389)، روششناسی پژوهش کمی در مدیریت، رویکردی جامع، انتشارات صفار، تهران: چاپ سوم.
- دمشناس، سید عباس (1385)، ویژگیهای اخلاقی مدیران: سعهصدر، میثاق مدیران، شماره 13.
- دهخدا، علیاکبر (1334)، لغتنامه دهخدا، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، جلد 1.
- رستگار، عباسعلی (1384)، ارائه و تبیین مدل انگیزشی مبتنی برمعنویت: مطـالعه موردی دانشـگاه تهران، پـایاننامه دکتری، تهران، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
- رضائیان، علی (1382)، مدیریت تعارض و مذاکره، تهران: انتشارات سمت، چاپ دوم.
- سازگارا، پروین (1377)، نگاهی به جامعهشناسی با تأکید بر فرهنگ، تهران: انتشارات کویر.
- سبحانینژاد، مهدی و فردانش، هاشم (1379)، مسؤولیتپذیری اجتماعی در برنامه درسی مدارس ابتدایی ایران، مدرس، دوره 4، شماره 1.
- سرلک، محمدعلی (1391)، چهرههای نوظهور سازمان در قرن بیست و یکم، تهران: انتشارات مرجع دانش، چاپ اول.
- سروش، مریم (1391)، احساس مسؤولیت فردی و اجتماعی، دیگرخواهی و اعتماد اجتماعی، مطالعه نوجوانان شیراز، جامعهشناسی کاربردی، شماره 46.
- سیدجوادین، سیدرضا، پورولی، بهروز (1388)، همسوسازی نسبی اهداف فردی و سازمانی، مدیریت فرهنگسازمانی، سال هفتم، شماره 20.
- سیدجوادین، سیدرضا (1384)، برنامهریزی نیروی انسانی، تهران، انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، چاپ چهارم.
- سیدرضی (1381)، نهجالبلاغه، ترجمه محمددشتی، قم: انتشارات آل علی، چاپ سوم.
- سیدی، سیده رقیه و برزگر، معصومه (1393)، امر به معروف و نهی از منکر در آثار استاد مطهری، رشد آموزش معارف اسلامی، شماره 92.
- غفوری، محمدرضا و گلپرور، محسن (1388)، بررسی رابطه مؤلفههای عدالت سازمانی با تعهد سازمانی در کارکنان شهرداری شهر اصفهان، نشریه مطالعات روانشناختی، دوره پنجم، شماره 4.
- فروزنده، لطفالله و ملایی، الهه (1388)، بررسی نظام ارزشی در مدیریت اسلامی و دیگر مکاتب، راهبرد یاس، شماره 17.
- فرهیبوزنجانی، برزو (1389)، توسعه مدیریت، توسعه مدیران، تهران: انتشارات دانشگاه جامع امام حسین (ع)، چاپ اول.
- کیوی، ریموند و کامپنهود، لوک وان (1385)، روش تحقیق در علوم اجتماعی، ترجمه عبدالحسین نیکگهر، تهران: نشر توتیا، چاپ سوم.
- مشرفجوادی، محمدحسین؛ دلوی، محمدرضا و عبدالباقی، عبدالحمید (1385)، عدالت سازمانی درسایه عدالت علوی، مدیریت فردا، شماره 15و 16.
- هدایتی، سیدهاشم (1381)، جایگاه ارزشها در تئوریهای مدیریت،تدبیر، شماره 130.
- یزدانی، حمیدرضا؛ کاظمی، محمدرضا و سلیمی، غلامرضا (1389)، بررسی نقش میانجی معنویت در رابطه بین ابعاد عدالت سازمانی و پیامدهای معنویت، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 36.
- Alvani, Seyed Mahdi. (2007), In search of a model for the unification of individual & organizational goals, Iranian Journal of Management Studies.Vol 1. No.1.
- Babaei, Tahmores, Ghahremani, Masoud & Khalil Pour, Kamal. (2013), The Effective Factors in Alignment between Individual Goals and Organizational Goals, Vol 102, No. 8, Switzerland Research Park Journal.
- Baron Reuben. M, David Kenny. A. (1986), The Moderator-Mediator Variable Distinction in Social Psychological. Vol. 51, No. 6, 1173-1182, Journal of Personality and Social Psychology.
- Don Hellriegel, John W. Slocum. (2011), Organizational behavior, South Western Cengage Learning.
- George H. Labovitz. (2006), The power of alignment: how the right tools enhance organizational focus", Business Performance Management.
- Gradstein, Mark. (2004), Voting on meritocracy, European Economic Review.
- Hanson, John. D, Melnyk Steven. A and Calantone Rojer. A. (2011), Defining and measuring alignment in performance management, vol.31 No.10, International Journal of Operations & Production Management.
- Kheirandish Mehdi. (2014), Measuring the personal and organizational goals alignment: Developing a practical model, Vol. 3 (2), Research Journal of Recent Sciences.
- Karakas Fahri. (2010), Spirituality & performance in organizations: A literature review, Journal of business ethics.
- Kilby, Patrick. (2006), Accountability for empowerment: Dilemmas facing non-governmental organizations. World Development.vol.34, Issue 6.
- Krishna Kumar, S. & Neck, C. P. (2002), The what, why & how of spirituality in the work place, Journal of managerial psychology, 17, 3.
- Mc coy, Shanon k. & Brenda Major. (2007), Priming meritocracy & the psychological justification of inequality, Journal of Experimental Social Psychology.
- Mirzaee Ahranjani H. (2000), Analysis of factors on job commitment and social discipline in organization, studies of practical ways of job commitment governance and social discipline. The 2nd conference on study of practical ways of job commitment governance and social discipline. Azad University.
- Nazar Albuijan & Patrick Liu. (2012), what are the best practices in aligning employees with organizational goals,http://www.irl.cornell.edu.
- Ramezani, Y.Boromand, N. (2013), Factors & roots of administrative corruption from Islamic point of view, Journal of Innovative Ideas.
- Kaplan Robert. S, Norton David.P. (2006), Alignment: using the balanced scorecard to create corporate synergies, HBS.
- Sass, Jamis. (2000), Characterizing organizational communication culture approach, Communication Studies, 51(3).
- Scott, Edinger. (2013), The power of alignment brings common ground to team goals. Web site: www.jostle.me.
- Yan Zhang & Chi-Yue Chiu. (2011), Goal commitment and alignment of personal goals predict group identification only when the goals are shared, Group Processes & Intergroup Relations, 15(3), http://www.sagepublications.com.