Nahj Al-Balagha as the brother for Holy Quran and the first interpretation of holy verses is full of fine knowledge and it means the commentator had pure divine findings. But among full lessons of this reliable recourse, some incorrect information gathered by the mistake. So its text must be refined from incorrect ones. Some these texts are those about women which present them in low stage. One of these is to encourage women to stay at home. And obeying husband is one of its necessities which promoted up to Jihad (in the way of Allah). In this article, "Jihad for woman is to obey her husband (Tabaul)", is considered and the result is that joining this phrase to Hikmah136, is by narrators and made by fabricators. This phrase entered Kolaini's & Saduq's narrations before entering Nahj Al_Balagha and related to Imam Ali (puh). Then the text related to 7th Imam (puh) while such this phrase was not in first Sunnite books and entered their last references in 4th century affected by Shiite texts. This phrase is not according to the text order and inserted to the text and presents low view in understanding and interpretation of women in third & 4th century.
ابن زین الدین العاملی، حسن. (1411ق). التحریر الطاووسی. قم:مکتبة آیةالله المرعشی.
ابن سلامة القضاعی، محمد. (1405ق). مسند الشهاب. بیروت: مؤسسة الرسالة.
ابن شعبة. سعید بن منصور. (بیتا). سنن سعید بن منصور. بیروت: دارالکتب العلمیة.
ابن شهر آشوب، محمد بن علی. (بیتا). معالم العلماء.قم: بیتا.
ابن عبدالبر، یوسف بن عبدالله بن محمد. (بیتا).الاستذکار. بیروت: دارالکتب العلمیة.
--------------------------------. (1387ق).التمهید. المغرب: وزارة عموم الاوقاف و الشؤون الاسلامیة.
ابن غضائری، احمدبن الحسین. (1422 ق).الرّجال. قم: دارالحدیث.
ابن کثیر، اسماعیل. (1968م(.قصص الانبیاء. تحقیق: مصطفی عبدالوهاب، مصر: دار التألیف.
ابن ماجة، محمد بن یزید القزوینی. (بیتا). سنن ابن ماجة. تحقیق: محمد فؤاد عبدالباقی، بیروت: دار الفکر.
ابن میثم بحرانی، میثم بن علی. (1361). اختیار مصباح السالکین. مشهد: آستان قدس رضوی.
ابنبابویه، علی. (1406ق). فقهالرضا.مشهد المقدّسة: المؤتمر العالمی للامام الرضا(ع).
ابوطالب القاضی، محمود محمد خلیل. (1409ق). علل الترمذی الکبیر. بیروت: عالم الکتب.
ابیداود السجستانی، سلیمان بن الاشعث. (1410ق).سنن ابیداود. تحقیق: سعید محمد اللحام، بیروت: دارالفکر.
ابییعلی الموصلی، احمد بن علی. (1412ق). مسند ابی یعلی. سوریه: دارالمأمون للتراث.
اردبیلی، محمدبنعلی. (بیتا). جامع الرواة وازاحة الاشتباهات عن الطریق و الاسناد، بیروت: مکتبة المحمدی.
اسماعیلی، مهدیه؛ خسروی، کبری و نظری، علی. (1399). «گونهشناسی نگرش به زن در پژوهشهای علمی در پرتو کلام امام علی (ع)». فصلنامه پژوهشنامه نهجالبلاغه. سال هشتم، شماره 32، 81-97.
انصاریان، حسین. (بیتا). تفسیر حکیم. قم: دار العرفان.
بانکیپور فرد، امیرحسین. (1393). نقش و رسالت زن 3: زن و خانواده. تهران: نشر انقلاب اسلامی.
بحرالعلوم، محمد المهدی. (1363). الفوائد الرّجالیة. تهران: مکتب الصادق.
البخاری، محمد بن اسماعیل.(1401ق). صحیح البخاری. بیروت: دارالفکر.
التفرشی، مصطفی بن الحسین. (1418 ق). نقدالرّجال. قم: مؤسسة آل البیت لاحیاء التراث.
تهامی، فاطمة السادات. (1422ق). «دور الایرانیین فی تدوین و نشر الحدیث من القرن الاول حتی الرابع الهجری». مجلة العلوم الاسلامیة، السنة 8، العدد 2، 34-35.
Rayaan, M. (2022). Consideration of the credit of Hikmah 136 of Nahj Al_Balaqa, concentrating on the phrase:
"Jihad for woman is to obey her husband (Tabaul)". Quarterly Journal of Nahj al-Balagha Research, 9(36), 1-19. doi: 10.22084/nahj.2021.24347.2669
MLA
Masoumeh Rayaan. "Consideration of the credit of Hikmah 136 of Nahj Al_Balaqa, concentrating on the phrase:
"Jihad for woman is to obey her husband (Tabaul)"". Quarterly Journal of Nahj al-Balagha Research, 9, 36, 2022, 1-19. doi: 10.22084/nahj.2021.24347.2669
HARVARD
Rayaan, M. (2022). 'Consideration of the credit of Hikmah 136 of Nahj Al_Balaqa, concentrating on the phrase:
"Jihad for woman is to obey her husband (Tabaul)"', Quarterly Journal of Nahj al-Balagha Research, 9(36), pp. 1-19. doi: 10.22084/nahj.2021.24347.2669
VANCOUVER
Rayaan, M. Consideration of the credit of Hikmah 136 of Nahj Al_Balaqa, concentrating on the phrase:
"Jihad for woman is to obey her husband (Tabaul)". Quarterly Journal of Nahj al-Balagha Research, 2022; 9(36): 1-19. doi: 10.22084/nahj.2021.24347.2669