- ابنابیالحدید، عزالدین عبدالحمیدبنهبةالله. (1909). شرح نهجالبلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، چاپ اول، بیجا، دار إحیاء الکتب العربیة.
- ابنمیثم البحرانی، کمالالدین میثمبنعلی. (1430). شرح نهجالبلاغه، چاپ دوم، قم: دار الحبیب.
- الموسوی، السید عباس علی. (1418). شرح نهجالبلاغه، چاپ اول، بیروت: انتشارات دار الرسول الأکرم.
- اردبیلی، لیلا؛ برکت، بهزاد؛ روشن، بلقیس و محمدابراهیمی، زینب. (1394). «پیوستگی معنایی متن از منظر نظریه آمیختگی»، جستارهای زبانی، دوره 6 ، شماره 5 (پیاپی 26)، 27-47.
- اورکی، غلامحسن؛ ویسی، الخاص و شکرآمیز، منصوره. (1397). «ساز و کار شناختی آمیختگی و نقش آن در مفهومسازیهای قرآنی»، فصلنامه تازههای علوم شناختی، شمارۀ 1، 74-89.
- پورابراهیم، شیرین. (1396). «کاربست نظریۀ آمیختگی مفهومی در مفهومسازی شهادت در شعر پایداری»، نشریۀ ادبیات پایداری، شماره 17، 65-85.
- جعفری، محمدتقی. (1364). ترجمه و تفسیر نهجالبلاغه، بیجا، دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
- حاجی قاسمی، فرزانه؛ عابدی جزینی، مهدی، (1398). «آمیزش مفهومی مرگ در نمونههایی از شعر جاهلی؛ براساس نظریة آمیختگی مفهومی با الگوی چهار فضایی فوکونیه و ترنر»، ادب عربی، شماره 2، 151-166.
- دلبری، سید محمد. (1395). «دلالتهای تربیتی معناشناسی «قلب» در قرآن کریم»، پژوهشنامۀ تفسیر و زبان قرآن، شمارۀ 1، 81-106.
- روستایی، علیرضا؛ زارع، ساجد و احمدیان، حمید. (1397). «تحلیل خطبۀ «فتنه» در نهجالبلاغه بر اساس مبانی نقد فرمالیسم»، پژوهشنامۀ نهجالبلاغه، شماره 21، 39 – 56.
- سلیمی، سیده فاطمه. (1398). «تحلیل شناختی استعاره در نهجالبلاغه بر پایۀ نظریۀ ترنر و فوکونیه»، پژوهشنامۀ علوی ، شماره 1، 125-150.
- شیرافکن، محمدحسین و قائمینیا، علیرضا. (1395). «تحلیل فضاهای ذهنی گفتمان شیطان در قرآن کریم»، پژوهشهای میانرشتهای قرآن کریم، شماره 2، 63-78.
- قائمینیا، علیرضا. (1390). معناشناسی شناختی قرآن، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
- قائمینیا، علیرضا. (1396). استعارۀ مفهومی و فضاهای قرآن، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی.
- قراملکی، احد فرامرز و باقری، مهدی. (1996). «کاربست انتقادی نظریة آمیختگی مفهومی در خوانش «خزائن الهی» در المیزان»، مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی، شمارۀ 4، 123-144.
- کاظمی نجف،آبادی، سمیه. (1399). «بررسی استعارههای هستیشناختی حوزه مفهومی قلب در نهجالبلاغه»، پژوهشنامۀ نهجالبلاغه، شماره 32، 1-19.
- طباطبایی، سید محمد حسین. (1417). المیزان فی تفسیر القرآن، قم: دفتر انتشارات اسلامی جامعۀ مدرسین حوزه علمیه.
- لیکاف، جرج؛ جانسون، مارک. (2009). الإستعارات التی نحیا بها، ترجمۀ عبدالمجید جحفه، چاپ دوم، مغرب، انتشارات دار توبقال للنشر.
- Coulson, S. (2001). SemanticLeaps: Frame-Shifting and Conceptual Blending in Meaning Construction. Cambridge: Cambridge University Press.
- Evans, V. & green, M. (2006). Cognitive Linguistics; an introduction, New Jersey, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
- Fauconnier, G. & Turner, M. (2002). The Way We Think: Conceptual Blending and the Mind's Hidden Complexities. New York: Basic Books.
- Fauconnier, G. & Turner, M. (1998). “Conceptual integration networks”, Cognitive Science, 22, 2, 33-187.
- Freeman, D. (2000). Historical Documents Relating to Mason & Dixon, Phynchon and Mason & Dixon Ed. Brook Horvath and Irving Malin, Newark: University of Delaware Press.
- Turner, M. (1996). The Literary Mind. First edition. Oxford: Oxford University Press.