%0 Journal Article %T مطالعه اثربخشی آموزه های نهج البلاغه بر ارتقای سلامت روان دانشجویان %J فصلنامه پژوهشنامه نهج البلاغه %I دانشگاه بوعلی سینا %Z 2345-5233 %A رحیمیان بوگر, اسحاق %D 2013 %\ 06/22/2013 %V 1 %N 1 %P 75-84 %! مطالعه اثربخشی آموزه های نهج البلاغه بر ارتقای سلامت روان دانشجویان %K نهج البلاغه %K سلامت روان %K دانشجویان %R %X هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش رهنمودهای نهج البلاغه بر سلامت روان در دانشجویان بود. در یک بررسی آزمایشی با پــیش­آزمون، پس­آزمون و پی گیری با گروه کنترل، 61 نفر از این دانشجویان به­طور تصادفی انتخاب و نیز به­صورت تصادفی در گروه­های آزمایش و کنترل گماشته شدند. شرکت­کنندگان در سه مرحله پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ-28) را تکمیل کردند و گروه­هــای آزمایــش ده جلسه آموزش آموزه­های نهج­البلاغه را هفته­ای یکبار دریافت کردند. نتایج تحلیل واریانس با اندازه­گیری مکرر نشان داد که آموزش رهنمودهای نهج­البلاغه به­طور معناداری سلامت روان دانشجویان گروه­های آزمایش را در مقایسه با گروه­های کنترل بهبود بخشیده است(05/0>p). بنابراین طبق نتایج این پژوهش، آموزش رهنمودهای نهج­البلاغه به شیوه­ی گروهی روش مؤثری برای ارتقای سلامت روان دانشجویان است. %U https://nab.basu.ac.ir/article_421_7c289b35c4c08bccc7b1a045a46cfe6a.pdf